Meningsløse ytringer, mer eller mindre aktuelle kjendiser og generelt svada - Du finner det her!
Hawrecks - Et humoristisk skråblikk på verden og dens nyheter, kjendiser, hendelser og fordommer.



Paris Hilton
Paris Hilton
Lindsay Lohan
Lindsay Lohan
Audrey Hepburn
Audrey Hepburn
Emilie de Ravin
Emilie de Ravin
Ellen Page
Ellen Page
Kristen Stewart
Kristen Stewart
Evangeline Lilly
Evangeline Lilly
       

juni 19, 2008

Bon Jovi - bedre enn mange skal ha det til?


Bon Jovi gjestet i går Ullevaal stadion i Oslo og spilte foran ca. 30 000, og selv om vi ikke var tilstedet personlig, er vi sikker på at de gjorde en bedre konsert enn anmelderne skal ha det til.

Det har på en måte blitt pålagt anmelderne å ha en overlegen holdning mot dette og liknende band, enten er for mye av det gode gamle eller så er de nyere tingene for dårlig i forhold til det gamle (som de ikke liker i utgangspunktet). Med en slik holdning blir det umulig for Bon Jovi å tilfredsstille en norsk anmelder.

Men hva så, egentlig? De spiller jo for fansen og fansen alene, og vi har en mistanke om at majoriteten av fansen ville gitt en bedre karakter på konserten enn en gjeng bedrevitende og kvasimusikalske anmeldere. 

Og hva er egentlig galt med Bon Jovis nye album, Lost Highway? Selv for en gammel fan av bandet, var dette albumet en hyggelig overraskelse og en stor musikalsk forfriskelse. I anmelder-norge skal slike band rakkes ned på, det virker som å være lovfestet. Hvis de ikke finner på noe nytt så er det dårlig, hvis de fortsetter i samme leia som før, så er det enda verre. 

Lost Highway er faktisk et album som fortjener en sjanse, til tross for, eller rettere sagt, på grunn av at det er noe nytt fra Bon Jovi. Og det er ikke en blind fan av bandet som skriver dette. Jeg har ingen problemer med å si at mellom Keep the Faith og Lost Highway, så har vært langt mellom godbitene. Kanskje er det nettopp derfor at Lost Highway er så forfriskende. Det er noe nytt, det er en utvikling, men samtidig har det et tydelig Bon Jovi-stempel. 

Dere får gjøre opp deres egen mening, men la ikke en fordomsfull anmelder hindre dere å få albumet inn i samlingen deres.

Les mer om Bon Jovi:


Gi Kudos til denne saken!

Legg til på Facebook

11 kommentarer:

Støvkorn sa...

Du vet, negativ kritikk selger mer og bedre enn positiv. Dessverre.

Anonym sa...

Jeg var der, nøt det, og gikk derfra med følelse av tilfredstillelse.
Konserten var hærlig, publikum var virkelig med, og stemningen var påtagelig...tross et regnvær som startet rett før konserten, og ga seg i sluttfasen.

Anonym sa...

Ja jeg gir konserten en solid 10'er
Det var en helt ultimat konsert for min del, er enda høy etter konserten, mange timer etterpå, jeg måtte gå fra byen i natt rett og slett for å ha håp om å få sove, selv om spaserturen var en god time :p

Heidi Lois sa...

Leste db's anmeldelse, og for meg var konserten myye bedre enn en 4'er. Jeg har vært fan siden jeg var ca 12, så det var en helt syk følelse å se bandet "sitt" på scenen i går. Slår metallica på Valle Hovin i fjor sommer! (for meg personlig da, selvfølgelig...)

Anonym sa...

Selv om jeg i dag sliter med relativt tungt hode og små-feber etter å ha stått i regnværet i går, er det så værdt det som overhodet mulig. Knallkonsert med ett knallband og stor stemning!

Anonym sa...

Jeg hadde sitteplass midt på vg tribuna på øvra og satt godt der uten at regnet var noe plage for min del. Jeg kom med middels forhåpninger ettersom jeg har sett noen akustisk konserter å sånn med dem... så hadde ikke helt trua... og jeg må si jeg ble meget overassket.
scenen som først bare såg mørk ut hadde en utrolig bra virking derfra jeg satt. det var mye mer lys enn det latet. Og sangene kan man vel ikke diskutere om var bra en gang. når Jon innleder med once up on a time a long time ago å runaway strømmer fra anlegget er det bare himmelsk. når så its my life kommer å alle på tribuna reiser seg og man kjenner hvordan hele vg svingens byggmasse gynger under beina... samtidig som man ser et hav av hender frem mot scenen så er det vel liten tvil om at låtene treffer publikum der de skal... og når dette fenomenet senere gjentar seg på living on a prayer osv... så er det en fullkommen kveld... blandet av bandets største hits med ballader og rock.
Når bandet takker for seg etter over 2 timer 30 minutter...sitter man igjen med en god følelse... den følelsen får man for seg at har forplantet seg til bandet også i det bandmedlemmene samles midt på scenen og blir enige om å spille rockin all over the world, noe det later til at ikke anmelderene i mediene har fått med seg.... så et spark bak til dere.
når et band kommuniserer så godt med publikum gjennom hele konserten får betalt for det i form av applaus så kan man jo bare tenke seg at de følte det som en vellykket konsert i og med at de utvidet med ekstranummer etter ekstra numrene.., og det er dette som skiller de som driver med dette fordi det er dette de liker og de som driver med det pga pengene fra hverandre. var på kiss for 18 dager siden å der var det gjennomkjøring av låter til punkt å prikke
ikke noe ekstra ingen avvik ingenting... kjedelig.
poenget er at bon jovi driver ikke med dette hovedsaklig for pengene, men det er dette de kan og dette de vil drive med. og får man godt betalt er vel det også en fin bonus som takk for hardt strev i 25 år siden første plata kom.
Nå som disse gutta fra new Jersey har levert så bra så er det bare å vente på Springsteen som også er fra New Jersey å vente enda et forrykende show... 7+8 juli valle honvin... be there!!!

Anonym sa...

jeg var også der igår. hadde golden circle billett, og regn eller ikke regn... hvem brydde seg:) helt fantastisk stemning og godt levert. jeg har fortsatt frysninger av typen bra etter en utrolig bra opplevelse:) storkoste meg og det trur jeg virkelig bandet gjorde også. virkelig en utrolig bra konsert. så får anmelderne si hva de vil.

Anonym sa...

Ja, det var helt fantastisk! De kunne gjerne hatt konsert 3 dager i rad, for de har så mye låtmateriale å ta av... Jeg synes også Lost Highway er bra. Blåser i hva kritikerne sier! Min mann og jeg var i ekstase under hele konserten, vi ble kort sagt satt rett tilbake til ungdomstida, 'the golden years'(-:
Og Bon Jovi favner mange. Vi er 29 og 30 år. Det var både yngre og eldre publikum på Ullevåll, en salig blanding. Magisk!

Anonym sa...

Helt enig med deg!
Vi har f.eks sånne anmeldere fra dagbladet som åpenbart ikke har peiling på hva de skriver om!De nye låtene var forfriskende innslag på en ellers konge konsert!"Lost Highway" har gått NR.1 i ørtn land og det er det en grunn til!Håper de holder på i 25 år til!BON JOVI FOREVER!!!

Anonym sa...

Sto heeilt fremme med scenen.. og for ett samspill med publikum,og for ein sjarm... låtene var perkfekt valgt og bandet ga ALT...
- Klar 6 er terning!!!!!!
at di kan sende en anmelder som ikke såg trøkket og stemningen på ullevål i går... d kokte jo.. jeg sto med 30000 bak meg og hørte bare allsangen,og såg alle hendene som klappet i takt... PERFEKT!! #

Hazel/Hilde sa...

Konserten var utrolig bra! Stod på første rad selv, rett forran Richie Sambora! Var en utrolig god stemning, blir nok flere Bon Jovi konserta på meg ja! :-) Terningkast 6 her også ;-)

Paris Hilton
Paris Hilton
Lindsay Lohan
Lindsay Lohan
Audrey Hepburn
Audrey Hepburn
Emilie de Ravin
Emilie de Ravin
Ellen Page
Ellen Page
Kristen Stewart
Kristen Stewart
Evangeline Lilly
Evangeline Lilly